Yazılım ya da Tasarım İhtiyacınız mı var ?
Yazılım konularım : C++ - Matlab - Arduino - HTML - CSS
Tasarım konularım : Solidworks
HESAP MAKİNESİ VİDEOSU
Kodları indirmek için tıklayınız
Fotograftaki basit hesap makinesini yaparken edit, pop-up menu ve text nesnelerinin kullanımını anlatacağım.
Pop-up menuye işlemleri eklemek için properties de okun üzerinde ki ikona tıklamalı, karşımıza çıkan String isimi nesneye işlemleri yazarak tamamlayabiliriz.
Pop-up Menu Callback Kodları:
% --- Executes on selection change in popupmenu1.
function popupmenu1_Callback(hObject, eventdata, handles)
% hObject handle to popupmenu1 (see GCBO)
% eventdata reserved - to be defined in a future version of MATLAB
% handles structure with handles and user data (see GUIDATA)
% Hints: contents = cellstr(get(hObject,'String')) returns popupmenu1 contents as cell array
% contents{get(hObject,'Value')} returns selected item from popupmenu1
sayi_1=0; %tüm degişkenleri sıfıra eşitledik
sayi_2=0; %eger kullanıcı giriş yapmazsa
sonuc=0; %programımızın hata vermesini önlemiş oluruz
pop_up_secimi=get(hObject,'value'); %pop up menuden seçilen string ifadenin
%sıralamasını herhenagi bir degişkene kaydediyoruz
%hangi stringin seçildigini ögrenmek
%için
sayi_1=str2double(get(handles.edit1,'String')); %editlere yazılan sayıları önce integer tipe
sayi_1=str2double(get(handles.edit2,'String')); % çevirmek gerekliligiyle degişkenlere kaydediyoruz
%çünkü edit nesnesi string
%ifade tutmaktadır
if pop_up_secimi==1 %secilen stringe baglı olarak
sonuc=sayi_1+sayi_2; %matematiksel işlemlerimizi
elseif pop_up_secimi==2 %gerçekleştiriyoruz
sonuc=sayi_1-sayi_2;
elseif pop_up_secimi==3
sonuc=sayi_1*sayi_2;
elseif pop_up_secimi==4
sonuc=sayi_1/sayi_2;
end
set(handles.text1,'String',sonuc); %else ettigimiz degerini sonuc degişkenini
%kullanarak text1 in string ine
%eşitliyoruz. böylelikle text1 de
%sonucumuzu görüntüleyebiriz
Matlabta fonksiyon oluşturma dersi için tıklayınız
Yorumlar
Yorum Gönder